HALLAND, INTE JÄTTEVÄNLIGT

Detta kan låta konstigt men Halland är inte jättevänligt. Efter ett besök hos min väninna och hennes för den delan väldigt kärleksfulla vänner blev ändå besvikelsen stor när jag insåg att Halland i övrigt inte har en vänlig själ. Jag har alltid sett västkusten som paradiset självt med vackra sommarmånader och kärlek som omsveper en men ack vad jag misstog mig.

På resan hem korade jag tidernas surfitta till busschaufför och fick nog. Hela helgen bestod av surmuln ansikten och nu stod det mig upp i halsen. Döm då om min förvåning när en man på bussen påpekade vart jag skulle kliva av så jag hamnade rätt. Jag skämdes en gnutta, kanske fanns de trevliga människor trots allt. Icke då, när jag innan jag klev av bussen vände mig mot mannen för att tacka honom fick jag inget annat än ett nickande till svar. Han orkade inte ens se mig i ögonen.

Sista anhalten och sen var jag i Småland och genast kändes allt mycket bättre igen. Konduktören på tåget skämtade vänligen och gav mig världens största leende. Passagerna samtalade smått och jag blev bästis med en fyraårig tjej.

Tacka vet jag östkusten!

Kommentera inlägget här: