I BOKHYLLAN

Jag samlar på tung litteratur. Varje år på bokrean köper jag på mig en hel del böcker. Inte nödvändigtvis för jag absolut vill läsa dem utan att för de ser bra ut hemma i bokvrån. Idag ser jag på håll "Hemsöborna" och "Stolthet och fördom". Jag har inte läst någon av dem. Det vill jag inte, de verkar jättetråkiga. Nej, jag har dem där stående för jag gillar känslan av det. Jag låter dessutom bli att damma dem. Likt fina årgångsviner i en vinkällare finns de där som ett arv, en gåva till framtiden.

Detta året köpte jag Hillary Rodham Clintons "Levande Historia". Jag köpte den av två anledningar. Första var omslaget och storleken på boken. Den ser bastant och rejäl ut. Andra anledningen; Monica Lewinsky. Hon finns med på sidan 501,505,510,535 och 559.

Fler böcker borde ha register tycker jag. Kan man hoppa till de bra delarna. Typ "mord; sida 234, sex; sida 67, 207".

Kommentera inlägget här: