MARCUS BIRRO

Birro kallade i förra veckans "Kvällsöppet med Ekdal" människor som besöker Ullared för "lobotomerade" och ansåg majoriteten vara "tjocka skånska tanter i smutsiga träningsoveraller". Tänk att jag inte finner detta uttalande lustigt över huvudtaget. Inte ens lite roande eller genialiskt. Bara väligt omänskligt och elakt. När jag satt där i soffan med tårar i ögonen och med förfäran såg på när Birro gång på gång utdelade örfilar till höger och vänster lovade jag mig själv att bli en bättre människa.

En person som inte pratar illa om någon, en som alltid ser gott i andra, som inte dömmer utan att känna till helheten. Jag ska eftersträva att alltid känna lycka för personer i min ogivning. Vara uppriktig istället för misstänksam, känna tacksamhet istället för skuld, inte ångra utan läras av mina misstag. Jag ska behandla som jag själv vill bli behandlad.

Det går inte jättedåligt men jag har en lång väg kvar att vandra.

Jag tror det heter; Leva och Lära.
Sabine:

Håller med dig totalt leena-ewa. Han måste vara en väldigt sorgsen och arg liten människa som inte kan se ljuset i människor. När man måste nedvärdera alla andra för att få upp sig själv då är man inte mkt värd! Vilket Marcus Birro bevisar gång på gång tycker jag!

Kommentera inlägget här: