CANDY GIRL

Det är dilemma det där med godis en dag i veckan. Jag står i begrepp att göra det valet. Frågan är vilken dag man ska välja?

FREDAG - då börjar helgen som man sett fram emot hela veckan efter jobb och slit. Väljer jag denna dag är dock risken stor att godisätandet endast sker några timmar på kvällen. Sällan äter man väl godis under en vanlig arbetsdag. Det skulle bara kännas onyttigt och fult. Men samtidigt vad gör man annars under fredagkvällen. Löser korsord med ett glas vatten? Funkar inte heller.

LÖRDAG - väljer jag denna dag kan jag åtnjuta godiset under hela dagen. Från tidig morgon till sen natt. Jag kan skjutsa in de ena onyttigare efter den andra. I stort sett en perfekt dag att välja.

SÖNDAG - jag tvingas hålla mig hela fredag och lördag som ändå är början av helgen. Å andra sidan är söndagen för mig den tråkigaste av alla dagar. Dagen innan allvaret och då vill man gärna belöna sig själv.

MÅNDAG - eftersom jag oftast har måndagar som fridagar är det en förlängning för mig på helgen. Vem vill inte mysa ner med en god bok och smaskiga små godsaker då?

Det verkar inte skitkul att begränsa sig till endast en godisdag i veckan så frågan är om jag inte delar upp det på fyra.

Kommentera inlägget här: