JAG SKA ALDRIG LÄSA EN BOK IGEN

Ikväll var jag på bio. Det övergår egentligen mitt förstånd varför bio finns överhuvudtaget. Det har aldrig legat i mitt intresse att springa och titta på gigantiska filmdukar och skratta eller gråta i kör. Ofattbart hur någon kan gilla det överhuvudtaget.

När jag gick på mellanstadiet skrev jag till och med en uppsats om varför jag hatar detta så mycket. Jag skrev det vinnande bidraget i en tävling och min berättelse blev uppläst i radio.

Ikväll däremot trotsade jag min skräck och begav mig med en vännina för att se "Allt om min syster" med Cameron Diaz. Varför? Av den enkla andledning att jag ramlade över boken i Sydney, Australien och läste den från pärm till pärm på en dag. En av de bästa skildringarna jag läst och d ä r f ö r ville jag se filmen baserad på boken så fort som möjligt.

Det skulle jag aldrig gjort. Det var en stor besvikelse.

Och nu vet jag inte om jag aldrig ska läsa en bok till igen i mitt liv för att sen kunna se den på bio eller om jag ska göra som jag alltid gjort. Aldrig gå på bio.
Sussie:

Jag blir inte ett dugg förvånad över att din uppsats blev uppläst men jag är typ i chock att filmen inte var bra. Åh. Puss

Kommentera inlägget här: