KUNGEN PÅ ATT LAGA MAT

När jag väl ska laga mat bjuder jag till så det heter duga.

På lördag kommer min storebror och hans familj hit och jag går ut stenhårt. Huvudrätt blir Hot Chili gryta och till efterrätt äppelpaj.

Receptet på arlas hemsida såg busenkelt ut vid första anblicken men skenet bedrog. Jag skrev ner samtliga ingredienser och begav mig till affären här på morgonkvisten. Dessvärre glömde jag listan hemma och fick improvisera hej vilt.

1 burk hela tomater blev istället två kilo kvisttomater.
200g chorizo blev 100g chorizo och 100g bratwurst. Man antar väl att lika korvar ligger ihop. 
4 rödlökar blev inga lökar alls.
4dl matyoughurt byttes ut till cream fraisch.

Känns ju inte alltför allvarligt att byta ut dessa ingredienser. Däremot behöver jag sambal oelek. Jag har inte den blekaste om vad detta är. Kan inte det stå en beskrivning i recepten så man iallafall vet om man ska kolla i kryddhyllan eller i charken.

Kommentera inlägget här: