MIN GRANNE ÄR TAXICHAUFFÖR

I fredags var jag bjuden till min storebror och hans tjej på käk. Eftersom jag annars inte hade fått i mig mer än ett kilo godis tackade jag givetvis ja till denna möjlighet.

Eftersom maten stod på bordet i samma ögonblick jag blev bjuden tvingades jag ta taxi till brodern. Något jag annars drar mig för av flera anledningar. Det är dyrt, jag har cykel och det är dåligt för miljön. Dessutom har jag en viss rädsla för taxichaufförer.

Dessutom hade min bror beställt taxi åt mig i förvändningen att det var bråttom för vattnet hade gått och jag var påväg att föda. Taxichauffören såg måttligt road ut när jag kom ner i mjukisdress och godispåse och frågar om han vill smaka.

På hemvägen sedan förlöpte allt väldigt smidigt då jag blev kompis med killen som körde. När jag nämner min adress säger han förvånat att där bor ju faktiskt han också. Fast i grannhuset, med fönster mitt emot mig. Han säger "jag ser rakt in i de där lägenheterna". Då vart situationen inte lika kul längre. Jag vet inte om det är av den anledningen eller att han tror jag ska bjuda upp han på kaffe nästa gång vi stöter på varandra, men killen har inte dragit någon avgift på kortet.

Så så dyrt blev det inte ändå.

Taxi kan vara kul alltså.

Kommentera inlägget här: