Mormor och jag

Hann med en snabbvisit hos mormor nu på förmiddagen. Efter att ha halsat i mig en kaffe från automaten i kapphallen tog jag besämde steg mot mormors rum. Hoppades för allt i världen att hon hade en bra dag.

Första synen sitter hon rakt framför mig med öppen dörr på toaletten. Jag är van men när hon ber mig klippa hennes tånaglar, där går gränsen.

Fick med mig henne i rullstolen på en liten runda på boendet. I ett av alla rummen hittar vi en äldre herre som sitter och väver. Vi samtalar och jag försöker så gott jag kan skjuta mormors rullstol i hans riktning. Nästan så deras ben nuddar varandra. Jag vill att det ska uppstå kärlek.

Påvägen tillbaka utspelar sig följande.

- Han var flitig han, säger mormor.
- Stilig ja, svarar jag och slår ut med armarna.
- FLITIG, upprepar mormor.
- Jag tycker du ska bjuda hem han på en kopp te, fortsätter jag.
- Är du dum eller, säger mormor och spjärnar emot med fötterna.

Det går inte så bra på kärleksfronten för mormor, eller för mig.
Kommentera inlägget här: