PAPPA VILL HA EN SVÄRSON

Min mamma berättade att i förra veckan hade pappa delgivit sin oro för att jag fortfarande är singel. Om man känner min pappa vet man att han aldrig säger ett ord i onödan så när han för en gång skull gör detta och om något känslorelaterat håller vi alla andan.

Han hade från ingenstans tagit orden i sin mun och sagt,

- Den där första killen hon hade, O, varför kunde hon inte hållt ihop med honom. Han var en riktigt bra grabb den där.

O var mitt första förhållande och pappas stora kärlek. För honom en riktigt svärmorsdröm. Tyvärr var jag tvungen att delge pappa informationen om att O idag bor utomlands och är sambo med en ny tjej.

Då sa pappa.

- Tråkigt, men då kanske du kunde hitta någon över nätet. En godsägare med mycket jaktmark.

K-sson:

Är inte Karl-Philip singel?

Kommentera inlägget här: