NYÅRSLÖFTEN 2009

Går igenom mina nyårslöften för 2009. Det börjar dra ihop sig.

1. Bli smal som en fotomodell

Tyvärr, har jag inte lyckats med det men att bestrida sin vikt måste vara det dummaste man kan göra också.
Vem vill ha äckliga välsvarvade ben, med perfekt utfylld rumpa och mage så platt egentligen?
Ja, okej, första nyårslöftet har gått sådär.

2. Sluta bita på naglarna

Jag har kringått detta nyårslöften genom att betala för mycket pengar för att gå och få lösnaglar. Med andra ord kan jag inte bita på naglarna. Man är väl inte tappad bakom en vagn.

3. Tatuera mig

Jag väntar på att det rätta motivet ska komma till mig. Och sen är jag får jävla chicken och tror jag ska ångra mig med detsamma med tanke på att jag inte ens kan välja en kopp till kaffet utan att få ångest.

4. Läsa nya testamentet

Insåg efter att läst om Skapelseberättelsen i Gamla fyra gånger att det var nya jag skulle läsa. Ville göra det ordentligt och från början då vilket i sin tur resulterade i ingenting. Till mitt försvar har jag bjudit in Jehovas ett flertal gånger.

5. Hitta kärleken

Jag måste säga att året började bra. Träffade en kille på 2008 års nyårsfest och till hurrarop och "Gott nytt år" kände jag stora förhoppningar på ett bra 2009. Det gick över förväntan en bit in i februari då jag sporadiskt träffade samme kille från festen. Jag nöp mig i armen ett par gånger och plötsligt kändes livet väldigt trivsamt.
Men.. Jag skulle inte ropat hej förrän jag var över djävuls gapet. Mycket riktigt blev det inte fler dejter därtill.
Efter det där orkade jag aldrig riktigt kasta mig ut i dejtandet igen och en kille på ett år är ju galet dåligt. Särskilt med tanke på att jag vill ha barn, hus och gifta mig inom två. Jag måste öka takten sista kvarten.

Nu jävlar, inget liggande på sofflocket för sista etappen på 2009.

LordA:

Nyårslöften är till för att brytas..

Kommentera inlägget här: