JAG ÄR LYCKLIGT LOTTAD

Eftersom jag är en stor tjej läser jag Allas till mina vänners stora förtret men denna tidning är genialisk. I dag fick det bli söndags lyx och mellan åttahundra högar med tvätt, idol, disk, dammsugning hinner jag läsa någon sida.

Jag fastnade för en artikel om Anita.

Anita och hennes man Göthe och deras fem barn levde till synes som en vanlig lycklig familj till dess att deras hus började brinna 2002. Då förlorade familjen deras yngste son Emil, 12 år. Efter en tid öppnade familjen ett bibliotek i Emils namn i Betlehem. Några år senare, 2008, drabbades Göthe av en hjärnblödning och avled i familjens närvaro.

Hur mycket sorg kan man överleva? Hur finner man styrkan i sorgen och vänder den till att göra något gott för andra?

Vilka hjältar.

Och vad gör jag?

Sorterar tvätt.
LordA:

Även hjältar måste sortera tvätt..

Kommentera inlägget här: