JAG VET INTE VEM

Det gör så ont och gör mig så oerhört ledsen att det enda som någonsin varit viktigt för mig är också det enda jag riktigt misslyckats med.

Har jag försökt för hårt, har jag ansträngt mig för mycket, har jag varit för fel.

I betraktarens ögon betraktars jag på ett sätt som ingen vill bli sedd. Jag är inte mer inte heller mindre. De intryck av mig själv jag kämpat för att få fanns aldrig heller. Inte hos någon.

Jag är inte high-five. Jag är i n g e n t i n g. Det är mitt namn.

Om jag bara visste vad jag gör för fel då hade jag kunnat ställa allt till rätta. 

Jag hade blivit high-five och omdömmet hade sagt så mycket mer än "elak". Jag hade haft så många namn att jag kunnat döpa hela världen. 

Vad har jag sett mig själv med för ögon. 

Jag måste varit blind.





 
Kommentera inlägget här: