ÄLSKLING OFFENTLIGT?

Igår var jag på Ikea och planerade för mitt nya hem som kommer inom sinom tid eller som jag säger "när vi blir två". Tills "när vi blir två" har jag hittat en fantastisk sängram, underbara köksluckor, obeskrivligt klickgolv. Så den andre i "vi två" behöver bara koncentrera sig på att älska mig något sanslöst, så sköter jag inredningen.

När jag gick där i min egna lilla värld på Ikea. När jag satte mig ner i ett möblerat utställningskök och drömde mig bort kunde jag inte låta bli att irriteras över en ung kvinna. Hennes favorit ord i världen var älskling och så älskade hon dit och älskade hit. Mannen hon hade med sig tilltalade hon älskling e x a k t hela tiden.

"Älskling, vad tycker du om det här bordet? Dem här kopparna var väl fina älskling?"

Och när älsklingen inte hörde henne eller vad jag tror skämdes och försökte låtsas oberörd skrek hon om möjligt ännu högre; ÄLSKLING, kopparna?!

Så tänkte jag, även om jag upplevde att situationen var pinsam. Inte trodde väl jag att man måste springa runt och skrika älskling såfort man blir tillsammans med någon.

Men visst, jag kan ha fel så så fort jag var hemma igen började jag öva.

"Tack för frukosten älskling" "Älskling nu håller jag verkligen inte med dig" "Så stiligt du är idag älskling"
Sabine:

Sen när kallar man varandra för älskling hela tiden i varje mening! Kan inte varit så gamla eller tillsammans så särskilt länge!

Kommentera inlägget här: