BORTKOPPLAD FRÅN OMVÄRLDEN

När jag var hemma hos min väninna och hennes lilla tvåmånadsbebis fick jag i uppgift att mata honom med flaska. Under tiden skulle min väninna berätta något intressant för mig.

Det vara bara det att jag kunde inte förmå mig att lyssna på vad hon sa. Jag var helt uppslukad av den lille och hur många ml han fick i sig.

- Bla, bla, bla, youtube, bla, säger min väninna.
- Mmmm, häftigt, svarar jag utan att hört på ett ord.
- Bla, bla, bla, fortsätter hon.
- Bra killen, duktig du är älskling, jag berömmer lilleman för hans sugteknik.

Tttar sedan upp mot min väninna och ber henne fortsätta.

- Jag lyssnar, säger jag.

Fast jag lyssnade inte. Jag var så fokuserad på detta barn att jag minns inget annat.

Nu förstår jag varför mammor ser ut som zombies efter de fött barn.

De är bortkopplade från omvärlden.
emle:

schysst ewa! skönt att höra att du lyssnar på det där viktiga jag hade att säga! =)

Kommentera inlägget här: