FILMKVÄLL MED TONÅRINGEN

Tonåringens stora intressen i livet är film, kostymer och spel. Därför har tonåringen tagit med sig samtliga hem till mig. Med mängder av filmer att välja emellan bestämmer vi oss för att titta på en nu. Ja, jag vet. Vi har sagt som regel att det är godnatt vid klockan 23. Prick. Ikväll ser vi mellan fingrarna av den enda anledningen att jag inte vill lägga mig riktigt än.

Det är ett svårt beslut det här med att välja film. Jag har berättat att jag älskar svenska filmer, gärna kärleksfilmer, drama och skräck. Avskyr komedier och action utan handling. Det var förutsättningarna.

- "Rambo" då, skriker Gustav.
- Nej, svarar jag.
- "Deathrace".
- Vad handlar den om?
- En man i fängelse som för att få komma ut måste delta i en biltävling där han dödar människor.
- Nej, nej, nej.
- "Indiana Jones".
- Nej.
- Du är värsta filmtjejen asså.

Det blir nog en actionrulle ändå. Jag vill ju inte vara värsta ocoola tjejen liksom.

Sabine:

Ewa Deathrace såå cool film jag har den gamla versionen med Sly. Men jag hoppas du gillade Dödligt Vapen iaf =)

Kommentera inlägget här: