SÅ SVARA DÅ!

I fredags när jag lyssnade av min telefonsvarare finner jag ett meddelande från mormor. Detta tillhör inte ovanligheterna då hon ofta av misstag ringer mig och då jag inte svarar låter hon mobilsvararen gå igång. Lika ofta glömmer hon lägga på och jag får lyssna av Eurovoices tysta meddelande.

I fredags däremot hörde jag mer än suckande mormor på telefonmeddelandet. Hon pratade faktiskt. Inte in i luren men med en sköterska på hemmet.

- Fick du tag i någon? frågar hon mormor.
- Nej, det var jovojs som tog det, hör jag mormor svara.

Sen säger det klick och jag skrattar så gott. För trots det att mormor sist jag var och hälsade på henne faktiskt inte visste vem jag var så är hennes engelska fortfarande väldigt slipad.

Och det måste ju innebära att hon fortfarande är här. Kvar liksom.

Kommentera inlägget här: