VÅRDEPRIMERAD

Jag känner mig lite vårdeprimerad vilket har resulterat i att jag sovit hela dagen.

Till kvällen nu kände jag kraft till att laga lite mat och spana runt på internet.

Av en slump hamnar jag på ett forum som diskutterar singellivet och hur man hittar Mr Right. Skönt, tänker jag och läser ord för ord med en känsla av lättnad. Gud, vad skönt att det är fler som tänker som jag.

Lättnad försvinner plötsligt när jag läser namnet på forumet. "Postis. För oss upp till sjutton"

Och omedelbart får ord som "Jag är så sur nu. Jag hittar inte mr right. Alla killar är så omogna" en helt annan innebörd. Du är sjutton, såklart du inte hittar din rätta och killar i den åldern är alla omogna.

Så helt plötsligt känner jag av våren igen och går för att vagga mig till sömns.
Kommentera inlägget här: