DET SOM GÖMS I SNÖ

Hade varit och storhandlat en dag i förra veckan. Eftersom vädret lekte lite omöjligt så traskade jag med cykeln till affären för att sen kunna använda den att hänga matkassarna på. Busigt enkelt så länge de är av plast. Papperspåsar må vara mer miljövänliga men inget säger att miljön mår bättre av vittvinsvinäger och glassplitter på gatan. Jag tar det säkra före det osäkra. Cyklel och plastpåse.

Så pakerade jag min cykel i vanlig ordning i cykelstället och kånkade mina påsar sista biten till entrédörren. Väl där tog jag upp mina lägenhetsnycklar och så vips, något flög genom luften och ner i snön på min vänstra sida. Vad var det? Och jag inser.

Det som göms i snö är just nu min cykelnyckel och cykla får jag göra först till våren igen.


emmelie:

du har blivit utmanad på min blogg =)

Kommentera inlägget här: