HUNDEN ÄR MÄNNISKANS BÄSTE VÄN




- Hunden är människans bäste vän.

Bokstavligen.

Jag tror min hund är en epilepsi hund fast han inte vet om det och sjukdomen inte är epilepsi. I söndags eftermiddag när jag bänkade mig hemma hos mina föräldrar för att ta igen lite sömn och samla energi lämnar inte hunden Sigge min sida för en enda minut.

Går jag och kissar hänger Sigge på och sitter och gnyr utanför dörren.

Är jag i köket för att ta mig något att äta går han runt mig.

Ligger jag framför tv:n sitter han vänd mot mig blickstilla och iaktar varenda liten rörelse.

Till slut undrade mamma om jag var på gång att dö eller något pågrund av hundens påtagligt märkliga beteende.

Visserligen kände jag mig lite risig och till sist lite döende men dog det gjorde jag inte och idag på morgonen blev jag duktigt ignorerad av samme man, Sigge Sigvard.

Men vad var det egentligen han kände på sig?

Anonym:

Du vet väl att de registrerar känslor hos oss, när farmor hade gått bort så lämnade river (mosters hund) inte min sida utan la huvudet i mitt knä och tröstade mig. De är fantastiska varelser!

Kommentera inlägget här: