JAG ÄR ETT ANNAT JAG DÅ

Jag är ett lite av ett kontrollfreak därför tyckte jag det var en utmärkt idé att i helgen släppa alla mina hämningar. Det hela började med en fantastisk middag på fredagen med gott sällskap och mycket diskussioner om "den sanna lyckan" och framtiden.

På lördagen sen hade jag laddat upp så det hette duga och tidig morgon får vi beskedet att vår umgängeskrets utökats något. Ett nyförvärv och vi var alla stolta tuppar i hönsgården. Vi hade fått barn.

"Livet är en fest" -kände jag och korkade upp den ena starkare alkoholhaltiga drycken efter den andra. En tyst överenskommelse mellan mig och en tjejkompis. Ikväll skulle vi inte bry oss om någonting och klackarna skulle upp i taket och fastna där. Med andra ord, vi bestämde oss för att bli dyngraka, något jag sällan ställer upp på.

Från en mer kontrollerande jag och något bejakande sådan vart jag mer eller mindre öppen för det mesta. Sällan har skådat en mer frispråkig tjej.

Så, vad är det dem säger,

jag ska aldrig dricka alkohol igen i hela mitt liv.

Och framför allt aldrig lägga ordet bull och fitta i min mun en gång till.
Kommentera inlägget här: