KÄRLEKSTRAMS

Ikväll efter jobbet tog jag bussen hem till mina föräldrar. Trött, hungrig och aningen instabil såg jag fram emot att få sitta i 45 min i lugn och ro och bara stressa ner. Trodde jag ja.

Två säten framför mig sitter det en tjej och en kille, kanske i min ålder, kanske något äldre. Till en början verkar de fullt normala och oförargliga men snart så upptäcker jag en mindre förtjusande läggning hos de båda. De är upp över öronen förälskade, i varandra.

De ständiga pussarna och smekningar tyder på att de är galet kära och helt bortkopplade från omvärlden. Till en början kände jag hur min trötthet tog över och jag grät en skvätt. Sen blev jag arg och kände mig orättvist behandlad. Hur kommer det sig att denna nördiga kille men fula glasögon och lockigt hår och denna tönting tjej hittat varandra och vart?! Säkert på en klubb för töntar, typ scouterna.

Sen gick det ett tag och kände själv hur dumma mina tankar var. Jag har ju också varit scout en gång i tiden och kul för dem om de nu har någon att tillbringa alla hjärtans trams dag med.

Jag återgick till min dagstidning och när jag kommit till sportsidorna hör jag ett konstigt ljud. Tittar på mobilen för att se om jag kan tänkas ha fått ett sms men nej det var inte därifrån ljudet kom. Lyssnar uppmärksammat och till sist kan jag lokalisera vartifrån det kommer.

Det är mitt töntiga kärlekspar två säten framför mig som lagt sig till med något lustigt "mmmm"- ande så fort de tittar på varandra. Mmmm och så gnuggar de nästipparna mot varandra och hon böjer sig fram för att kyssa han på nästippen.

Jag har svårt att hålla mig för skratt. Jag kan verkligen inte så mig själv sitta och mm-a till en kille och ännu mindre kyssa han på näsan. Jag tror inte jag är redo för ett förhållande.

Inte än.
Kommentera inlägget här: