DET FINNS INGEN MORGONDAG

Jag tänker att inställningen gör halva jobbet och har därför hela första veckan på den nya året gått och påmint mig själv om att leva i nuet.

Påväg till jobbet tänkte jag; Lev nu för om någon månad kan du vara arbetslös.

När jag hade långtråkigt i söndags tänkte jag; Lev nu för snart kan du komma att förlora någon i din närhet.

På promenaden tänkte jag; Lev nu för när du korsar vägen kan du bli påkörd och förlamad.

Innan jag försökte somna; Lev nu för imorgon kanske du inte ens vaknar upp. Du är död.

Sen blev det alltför jobbigt och ledsamt att tänka att man måste leva i nuet.

Nu tänker jag inte alls.

Jag bara lever.

Sussie:

Det låter bra det Ewa. Det där du tänkte på väg till jobbet är ingen höjdare! Fy fasen vad rastlöst livet är som arbetslös. Och jag är sämst på att inte ha något att göra. Så njut av livet, speciellt när du jobbar. Det kommer jag göra snart (hoppas jag).

Kommentera inlägget här: