MIN GRAVIDA VÄNINNA

Nu är det väntans tider. Två av mina bästa vänner går och väntar barn inom kort. En av mina vänninor var igår på mödravårdscentralen för ett möte. När hon återberättade detta för mig fastnade jag för en mycket festlig grej.

- Dricker du mycket läsk? frågar barnmorskan min väninna
- Ja, jag ska vara ärlig, det blir en hel del coca cola, svarar hon
- Det är inte bra då det kan utvecklas till graviddiabetes. Dricker du mycket mjölk också? fortsätter barnmorskan

Min vännina sträcker på ryggen och hennes ansikte spricker upp i ett leende. Hon känner stolthet och svarar;

- Jadå, mjölk dricker jag faktiskt en heldel nu!

- Fast, det är inte så bra för dig heller.

Min vän var väldigt besviken då hon trodde hon gjort något rätt. Hon säger "mjölk är ju som att äta grönsaker för mig"

Jag skrattar gott och tänker att nu är det hög tid att börja läsa om graviditet för om 17 år kan jag komma att vänta barn och då vill jag vara ordentligt påläst.

Emle:

vad knasig jag är ibland! =)

Kommentera inlägget här: