MARTIN ÄR MIN KILLE

I slutet av maj månad fick jag via min mobil en påminnelse om att betala min faktura.

Eftersom jag a l d r i g någonsin varit försenad med en faktura börjar jag kallsvettas och se flygande betalningsanmärkningar. Då min dator för en tid sedan försvann i en översvämning (läs; jag hällde en cider i den) ringde jag min kusin och hon kunde konstatera att jag mycket riktigt visst betalat min räkning.

Oron avtog tills jag nästa dag efter jobbet möts av en påminnelse till men nu i ett kuvert adresserat till min lägenhet.

Jag ringer min operatör.

- Telenor, det är Martin.
- Hej Martin, jag är utom mig. Jag har inte bara fått en men två påminnelser om att betala min faktura. Jag betalar ALLTID min faktura i tid.
- Då ska vi se, ditt fakturanummer.

Varpå jag ger Martin mitt faktura nummer och också han kan konstatera att fakturan är betald.

- Ååååh tack Martin.
- Är du nöjd med Telenor annars?
- Ja, jovars det är jag väl. Det är lite dyrt bara.
- Ringer du mycket?
- Det är väl att jag är ute på internet mycket som kostar mest.

Jag ville inte berätta för Martin att jag klumpigt nog hällde 50 cl cider i min dator för en tid sedan och förgäves torkade den med min hårtork.

- Eftersom det är fredag och allt, vad säger du om att jag bjuder dig på en månads gratis mobilsurf.
- Men Martin, då skulle jag blir glad.
- Då är det gjort en månad från och med nu.
- Perfekt då ringer jag om en månad igen så ger du mig en gratis till.

Fast egentligen ville jag inte ha en månad till. Jag vill ha Martin.
Martina:

Underbart!

Kommentera inlägget här: