STOPP I AVLOPPET

Igår kväll fick jag till min stora förtret stopp i vasken i köket. Efter att ha försökt med vanligt frätande medel flertalet gånger insåg jag till sist att det inte ville hjälpas. Det var stopp.

Jag sov på saken och hoppades att problemet skulle löst sig av sig självt nästa dag. Icke sa nicke och jag övervägde att ringa min far så han kunde komma till min undsättning.

Efter noga övervägande bestämde jag mig ändå för att försöka lösa problemet själv. Så jag skruvade lite och så plötsligt hade jag avlägsnat ett rör och rengjort det för att sen sätta tillbaka det och då plötsligt var proppen borta och det flöt på som det skulle igen.

Stolt över min insats och med ett stort leende på läpparna kände jag mig som en riktig händig karl.

Men så kom jag att tänka på en sak.

Stoltheten jag kände fick mig att fundera över hur det kan komma sig att jag blir så glad över att lyckas med något så typiskt manligt men aldrig att jag blir så glad över de "kvinnogörat" jag gör för jämnan.

Det är aldrig jag dunkar mig själv i ryggen när jag dammtorkat hela lägenheten eller dragit ett varv med dammsugan.

Jag undrar hur det kommer sig.

Sak samma, glad är jag. Och till Gustav, 15 år, som tycker att jag är värsta tjejen vill jag bara säga.

In your face.

Jag har skruvat avloppsrör som en riktig man.

Anonym:

exakt när i ditt liv skulle det ha varit du dammtorkade hela din lägenhet ?

aliciabotilda:

det är sant. jag har kanske mer dammtorkat ett rum i taget.

L.:

hamnade va en slump in på din blogg.

och den har faktiskt åkt upp på min favoritlista.

riktigt sköna inlägg. så du har absolut fått en mny trogen läsare!

keep up the good work! :)

ha en skön dag!

Kommentera inlägget här: