ETT FEL STÄLLE

Att leta på de rätta ställerna är viktigt då du ska söka efter din livspartner. Det vet väl alla men vad är ett rätt ställe? Vart snubblar man över kärleken? Vart träffar man en likasinnad man som gärna slänger en ring på ditt finger och fixar en bulle i din ugn?

Ett mindre bra ställe fick jag erfara i helgen på krogen. Där är man plötsligt tjenis med alla. Även de man annars höjer på ögonbrynen åt. På krogen letar man inte efter en partner utan efter bekräftelse. Bekräftelse på att du duger, att du är lite av vad man säger; störst bäst och vackrast. Du söker med blicken efter blicken och när du får en tänker du, han kanske kan bli kär i mig, medans han tänker, hon kanske vill ligga med mig. Så blir det pannkaka av alltihop. För inte vill du ligga med någon som inte vill bli kär och han vill inte bli kär förräns han har legat.

Men ändå står de där, i högar och hånglar för glatta livet. Tjejerna med killarna.

Jag tänker att jag måste nog vara pryd eller super jag för dåligt.


Martina:

Håller med på alla punkter!

Kommentera inlägget här: