MIN MOR ÄR MIN LÖGN

Det visade sig att min mor har ljugit för mig i alla år.

I hela mitt liv har jag bäddats i lögner. Varje natt har jag somnat med förljugna människor omkring mig, varje morgon vaknat och tittat dem i ögonen.

Man valde inte bara att dölja sanningen för mig utan också försköna verkligheten. Det gick tills den dagen det inte gick längre. Dagen; idag.

Min mamma har alltid berättat att hon tyckt jag är vackrast i världen. Att det inte finns någon som jag. Inte bara för att jag är hennes dotter, som hon sagt, utan för att jag är jag. Vacker, snäll, omtänksam, rolig och unik.

Detta var bara lögner, förstår jag nu. För bara en mor kan älska ett barn som mig, och om jag vore skönheten själv. Ja, då är världen blind.
Emmelie:

äntligen bloggar du!! och som du säger, wen mor tycker verkligen detta om sitt barn :)

Kommentera inlägget här: