I CYBERVÄRLDEN

Fattar ni hur många bra människor det sitter där ute, i soffan, under filten, med värmeljusen och bara längtar efter att få träffa någon?

SKITMÅNGA.

Jag trodde jag var helt ensam. Helt ensam och övergiven. Den enda med flertalet kassa dejter bakom sig. Jag som trodde att jag skulle hitta någon på krogen. Faktiskt, det trodde jag. Vart annars liksom? Lite flört som kanske leder till ett byte av telefonnummer som sen blir byte av ringar. Ja, detta skulle ske på krogen.

Det var därför jag lovade mig själv att gå ut minst en gång i veckan. Tro mig, jag har gjort allt i min makt för att infria detta löfte.

För nätdejta kunde man inte göra. Det var bara knäppisar som gjorde.

Nu inser jag att det är på krogen knäppisarna är, inte i cybervärlden. I cybervärlden samlas vi som trodde oss hitta kärleken på krogen men som nu efter tusentals krogbesök insett att nej, där finns inte min partner heller.

Vi är inte knäppa, vi är bra människor som alla längtar efter någon.

Vi är cyberfreaks med rätt att älska.

Jag ska aldrig gå på krogen igen.
Kommentera inlägget här: