JAG VIKER MIG ALDRIG

Jag är i min återuppbyggnads fas och får ofta goda råd för att förbättra min inre självkänsla. Ett tips handlade om att titta ner i marken när du är ute och går. Svår utmaning för mig som annars är väldigt fokuserad på att möta andras blickar och därefter är jag väldigt duktig på attt flytta mig när de kommer emot mig för att vi inte ska krocka. Faktum är att det är alltid jag utan undantag som väljer att förflytta mig åt sidan.

Ikväll testade jag att klistra min blick framför mina fötter när jag var påväg hem. Till min förvåning råkade jag inte gå in i en enda mötande och nästan hela vägen hem var jag duktig flicka och inte tittade upp en enda gång.

Ja, till sista kurvan..

Men hon var 97 år och nära döden. Jag var bara tvungen att hoppa åt sidan.

Imorgon däremot, viker jag inte för någon.
Martina:

På vilket sätt skulle en blick ned i marken förhöja självkänslan? Jag tror på det motsatta:)

Kommentera inlägget här: