MODELL FÖR EN DAG

En vän till mig drog med mig på en smik och fotosession för en tid sedan där man sedan fick möjlighet att köpa bilderna på sig själv. Först blev vi sminkade och sen fotade. Jag som precis lärt mig använda foundation blev sminkad till tänderna och såg ut som tjernobyl i ansikte. Hade jag sett mitt sminkande ansikte gå förbi mig på gatan, mina vänner, jag hade promenerat rakt förbi mig.

Med mina rosa läppar och med mitt minfält till ansikte tvingades jag sedan ställa mig i den mer avancerade positionen efter den andra. Vid ett tag stod jag med benen i kors, precis som jag gör när jag är ordentligt kissenödig. Med benen i kors och armarna upp såg det ut som att jag precis kissat på mig och under tiden luktat mig under armarna efter armsvett.

- Slappna av! Modell för en dag, skrek fotografen.

När vi sorterat bort alla kissbilder hade jag 30 kvar utav 50. När vi sedan tog bort alla bilder med en jättehaka på, 23. Skrynklig pannan, 15. Skev mun, 7. Blundbilder, 0.

Jag gick hem lite moloken. Innanför dörren passerar jag min egna spegelbild. Log och tänkte; idag tjänade jag 2000 kr på att inte köpa mig själv. Min spegel fick jag ju helt gratis.
Kommentera inlägget här: