DET MAN FÖRTJÄNAR

Får man alltid det man förtjänar. Jag menar verkligen, får man det man förtjänar.

Isåfall vill jag veta vad man grundar detta ordspråk på. Kriterier för att bli framgångsrik musiker tillexempel är det att vara vänlig mot sin farmor och tvingas lyssna på Abbas Greatest Hits om och om igen. Eller för att få friska barn att vara fadder till ett barn i Afrika. För att träffa någon att gifta sig med? Ja, vad är egentligen kriteriet för detta?

Jag vill veta vad jag gjort som förtjänar att sitta och äta fiskpinnar en torsdagkväll till ljudet av Idol i bakgrundet och skenet av två värmeljus, ensam. Och då är jag ändå inte sjuk i cancer eller förlorat hörslen eller precis blivit uppsagd från jobbet. Tänk om också dessa människor tror att man får de man förtjänar.

Jag lovar att inte ta upp frågan igen förräns jag är 35 men vill det sig så att jag då fortfarande är singel vill det till att någon har svar på denna fråga.

Kommentera inlägget här: