FRANSK STOLTHET

Jag läser "Resehandbok för singlar" av Liz Tuccillo. Jag har fastnat. Vid sida 76. Jag har inte möjlighet att bläddra ett enda ynkligt litet blad framåt. Varför. Därför de sidorna dessförinnan pratades om fransyskor och deras stolthet. Jag vet inte om boken är skriven på grundläggande, statistisk fakta men konstaterandet att fransyskor är minst patetiska i Europa fångar mitt intresse. De sägs att fransyskor inte går på dejt, de "tar en drink". Deras stolthet tillåter inte dem att kräla i stoftet. De låter inte en kille drabba dem. Hör inte killen av sig accepterar de detta genom att inte se det som något att acceptera. De rycker på axlarna.

Jag övar mig att rycka på axlarna och önskar min mor varit fransyska.

Då hade jag haft lite stolthet i kroppen.

Kommentera inlägget här: