JAG ÄR GENERAD

Med åren (lastgammal) har jag börjat rodna helt obehindrat åt allt och alla. Vill minnas att det aldrig hände mig tidigare. Förrutom en gång då vill säga. På högstadiet i sjuan under en bildlektion när alla i klassen får frågan vilken färg de gillar minst. Jag blir så nervös inför frågan och mina nya klasskompisar att jag snabbt svara orange (som hälften av alla redan sagt, gud förbjude att man skulle sticka ut i mängden). När jag svarat på frågan inser jag snabbt mitt misstag. Där satt jag i en knallorange puma munktröja. Jag blev utskrattad.

Nu för tiden rodnar jag väldigt lätt. Mitt ansikte generas inför det mesta och framförallt för mina fräcka ordvitsar och konstiga meningar. Jag viftar och gestikulerar hej vilt men ansiktet är knallrött likt en mogen tomat.

Det är så konstigt att mitt blyga ansikte sitter ihop med min så rättframme kropp.
Kommentera inlägget här: