JAG SKA FLYTTA

Jag har lite svårt för att bestämma mig. Lite svårt för att knyta alla trådar samman. Obeslutsam inför framtiden. Vad ska jag ta mig för. Vart ska vindarna bära mig och vart ska jag få ro.

Idag vill jag flytta till Jamaica. Det går, det har jag läst. Imorgon vill jag bli politiker. Igår ville jag bli Kung Fu mästare. Är det möjligt att vara lokalpolitiker på Jamaica med svart bälte. Är det en möjlighet att jag aldrig kommer veta vad jag vill.

Borde jag bara inte köpa en tv-möbel och sätta upp tavlor på väggarna och tänka att mitt hem är min borg. Mitt hem, min borg.

Mamma säger att jag inte behöver vara orolig. Att allt faller på plats, tids nog. Hur länge behöver jag inte inte vara orolig. Handlar det om något år. Ett par. Fem.

Sen tänker jag som mamma. Det kanske inte är så farligt att inte inte veta. Jag kanske inte borde vilja veta. Min bästa tid kanske är precis just nu. Framför Göran Persson på TV och med en snus under läppen. Det kanske inte blir bättre än just såhär. Är det så farlligt.

Men för att vara på den säkra sidan, flyttar jag nog ändå.

Jag menar i mitt huvud sitter jag redan på en sandstrand under en palm till solnedgången och skriver memoarer.

Sen när jag gjort det måste jag verkligen köpa mig en hallmatta.

Martina:

Underbart skrivet igen! Och du.....jag är precis likadan!

Kommentera inlägget här: