MIN 16-ÅRIGA SAMBO

Min 16-åriga sambo är återigen här för att sova över. Efter att inte setts på över en vecka var det ett kärt återseende när hon klev innanför dörren. Jag börjar med att ställa tusen frågor såklart.

- Hej, hur går det med allt, skolan, dansen och killlen? Är ni ihop eller?

- Allt går bra. Vi är tillsammans. Han sov hos mig förra veckan. Mamma och pappa gillade honom.

Tjejen tar en paus och fortsätter.

- Jag är riktigt lycklig.

- Hur går det för dig med han du träffade? fortsätter hon.

- Det gick åt helvete. Han har inte hört av sig.

- Vilket idiot.

Och jag börjar fundera, om man kan tro på kärlek, hitta pojkvän, vara lycklig och samtidigt så klok när man är 16 år då borde det finnas hopp för mig.

Hoppas hon ätit klart snart så hon kan fortsätta överväldiga mig.

Kommentera inlägget här: