MIN RÖSTRÄTT

Mamma säger att när man går och röstar på valdagen så står de olika partierna utanför med vallappar åt en innan man går in. Jag kommer inte ihåg hur det såg ut där jag röstade för fyra år sedan, faktum är att mitt minne bara sträcker sig ett par år tillbaka i tiden.

Om nu mamma skulle ha rätt har jag planerat lite för valdagen den 19 september. Eftersom man bara röstar vart fjärde år vill jag göra detta till något storslaget. Lilla jag får vara med och bestämma detta trots att jag knappt kan få mamma att göra som jag säger. Nu ska jag bli lyssnad till. Min röst har betydelse. Därför kommer jag inte nöja mig med att bara stoppa lappen i lådan. Jag vill berätta om vad jag tror på och dagen till är ska jag klä mig i rött (eller blått) och till min entré ska låten "We are the champions" av Queen spelas.

Jag ska rösta, den 19 september.

Sen ska jag dricka champange.

Emmelie:

din mamma har rätt, det gjorde dom i förra valet i allafall ;)

Kommentera inlägget här: