PÅ KALHYGGET

Till frukosten igår med pappa berättade han om veckan som gått. För en pensionär kan en vecka kännas som en hel evighet så vi hade mycket att prata om.

Han berättade om den pågående bockjakten, som den sanne jägaren han är. På det årliga jaktmötet bara dagarna innan hade man hängt ut de skyttar som gjort felskjutningar under föregående jaktsäsong. "De skjuter på vad som" säger pappa.

Samma dag tog jag mig en löparrunda i skogen för att mitt ute på ett kalhygge höra flera skott avlossas. Jag drar mig till minnes vad pappa sagt.

De skjuter på vad som.

Jag hör orden upprepa sig i huvudet. På vad som. De skjuter.

Och jag lovar mig själv att överlever jag årets bockjakt ska jag aldrig falla för en bock igen. Jag förtjänar bättre.
mia:

hahahah du e störtskön!!

Johan:

Hahaha så klockren!!! Tror du har hittat va du e bra på!!! Skriva!!!!

Kommentera inlägget här: