MAYAINDIARNERNA SJUNGER PÅ SISTA REFRÄNGEN

Maya kalendern tar slut 2012. Slut? Och jag som redan var stressad sen innan denna fakta slog mig medvetslös. Har jag drygt ett år på mig innan världens undergång är här. Ett år att göra allt det där jag nu bara drömt om. Köpa ett hus ute på landet och sitta och surpla kaffe med en snus under läppen. Dansa bröllopsvalsen. Bli med kattungar. Skriva en bok. Starta en fredskampanj. Jobba i soppkök. Skaffa hårförlängning. Åka till Moskva. Lära mig åka skidor. Springa ett marathon (detta skulle kräva en tio-femton år till). Fatta. Jag är grymt försenad. Jag har ont om tid. Jag måste slå nio flugor i en smäll. Springa bröllopsvalsen på ett par skidor i meterlångt hår med en snus under läppen i ett hus beläget Moskva samtidigt som jag serverar soppa och ber om fred på jorden.

Shit, nu glömde jag katten.

Bäst att sätta fart.

Kommentera inlägget här: