NÄR BITTERFITTAN BLEV LJUV

Häromkvällen kom jag på mig själv att i min rödrosa morgonrock stå och speja i titthållet ut i korridoren där jag bor. Jag bor i ett hus där majoriteten saknar hår på pungen och har kommit i målbrottet. Hela huset har invaderats av hormonstinna ungdomar där största intresset är att mitt i natten springa och knacka dörr och hoppa jämfota samtidigt som man skriker i falsett. Så stod jag där på tå i min morgonrock med ett badlakan knutet runt håret och tänkte onda tankar om dagens ungdomar. Sen av en händelse tittade jag ner på min beklädnad och skakade på huvudet samtidigt som jag frågade mig själv; vad håller du på med din gamla nucka. Är du 75 eller?

Så gick jag och satte mig vid tvn skruvade upp volymen och tittade på Scrubs.

Jag måste verkligen sluta åldras i förtid.
Mia:

Men Ewa kommer du själv inte ihåg när du brukade knacka på o fråga om ägg mitt i natten ;)

Emmelie:

Haha Mia de är ju sant :)

Kommentera inlägget här: