"LIVET ÄR INTE DE DAGAR SOM PASSERAR, DE ÄR DAGARNA DU MINNS"

Jag har drabbats av lätt Altzheimers (nej jag har inte det på papper). Igår tänkte jag skriva en årskrönika, min årskrönika och försökte dra mig till minnes året som gått. Det var uteslutande tre grejer, säg fyra händelser som spelade roll år 2010 och det enda sakerna jag kunde komma på och då består ändå ett år av tolv månader. Det var kompis bebis nr ett som föddes och kompis bebis nr 2 och kompis bebis nr 3 (inte konstigt man drabbats av åldersnoja och bebisfixering och sitter och vaggar om nätterna) och tro nu inte att jag fick vara med på en enda av dessa förlossningar trots tjat och tandagnistan. Viktiga händelser i mitt liv och endel av förra året. Den fjärde händelsen är bisarrt nog ett hångel med en betydligt äldre gift man på en bakgata en sommarkväll i juli (ni kan sluta gissa, han är inte härifrån och till min ursäkt visste jag inte att han var gift förräns hans tunga var nedtryckt i min mun) (Ok, det visste jag). Inte mitt mesta stolta ögonblick och Gud förbjude att jag skulle göra det igen.

"Livet är inte de dagar som passerar, de är dagarna du minns, fyra dagar om året, resten bör du fotografera"

Kommentera inlägget här: