ETT KOK HIT ELLER DIT

Det var bra länge sedan nu jag skrev på bloggen men när jag bloggade tidigare gjorde jag det flitigt. Så flitigt att jag fick lite anhängare. Jag minns speciellt en kommentar över ett inlägg när jag felaktigt använt uttrycket "kok stryk". Jag hade associerat det med KOKT. Nu är det för dig KOKT och du får stryk. Typ. Såklart helt felaktigt men också väldigt oskyldigt, kan tyckas. Och den där kommentaren var förstås osignerad. Det är till att vara kaxig utan ryggrad.
 
Så tänkte jag lite när jag mindes det här, som ni förstår satt sina spår. Tänkte att detta var inget misstag från min sida, egentligen. Jag trodde på riktigt att man sa så. Kokt stryk. Det är inte det enda jag tror man säger. Jag har ord som ökenkänd (ökänd) och underminimera (underminera) i min ordlista.
 
För vad gör väl det. Att det blir lite fel här och var. Så. "Dra inte alla över en kant"
Kommentera inlägget här: