NÄR DRÖMMAR SLÅR IN

Precis innan livet tog den här förträffliga vändningen så dagdrömde jag ofta.

Det var specifikt en dröm som jag tänker mycket på. Jag tänkte att jag skulle sälja av allt jag ägde. Vilket hade gått fort då jag bodde i hyresrätt och det dyraste i mitt hem var en soffa från Ikea. Jag skulle få ihop till en liten reskassa, sen skulle jag säga upp mig från jobbet och säga adjö till familj och vänner.

Resan skulle gå till Thailand. Där skulle jag hyra en liten bungalow på stranden bortom all turism. I en bortglömd by. Där skulle jag finna mig själv. Finna ett inre lugn.

Sen skenade det där en aning och som alltid i mina drömmar skulle det här vara början på ett härligt kändisskap. "Kvinna som vägrade låta sig besegras" "Hon fann meningen med livet i Thailand" Jag skulle få miljoner likes på Facebook. Locka världsartister att följa min väg.

Och detta skulle blir startskottet för världsfred.

(Det hela slutade med ett kändisskap i visserligen en liten by men i en något större bungalow. Världsfreden har blivit husfriden. Visst kan drömmar slå in)

Kommentera inlägget här: