OTROGEN

En återkommande dröm jag har är att min man är otrogen. Det händer inte lika ofta som förr att jag drömmer detta men det återkommer.

Ofta blir jag på dåligt humör när jag vaknar och ibland känns det inte mer än rätt att ställa honom till svars. Han förstår förstås ingenting vad jag pratar om. Själv är han blank, minns aldrig sina drömmar.

Iallafall vill jag ha ett slut på det här så jag googlade drömtydning och fick det här svaret på vad otrohets drömmen betyder.

"Utgå i första hand från dig själv...
När vi tolkar drömmar, så utgår vi alltid ifrån att det som finns och syns i drömmen är olika aspekter av drömmaren själv. Frågan är alltså om du är "otrogen" mot dig själv? T.ex. gör saker som du egentligen inte vill göra? Eller vill lämna en situation men inte har modet att göra det? Det är såna frågor som är bra att ställa sig när man drömmer om att någon är otrogen i drömmarna."

Jaha, så nu måste jag göra slut. KUL.

Kommentera inlägget här: