RÅD TILL SINGLAR

Nu är jag inte singel längre men om jag hade fått ge några goda råd till mig själv på den tiden jag var det så hade det varit saker som:
 
- Stanna inte hemma och titta på TV för det kommer du göra 365 dagar om året sen när du är sambo. Du kommer glo så mycket på burken att den ögon blir fyrkantiga.
 
- Festa och bli gärna odrägligt full. Ta inte varannan vatten. Vatten kommer senare i livet överglänsa en härlig fylla.
 
- Dansa på krogen. Även fast du inte kan. Ingen bryr sig. Du kommer minnas alla härliga svettiga sena nätter sen när de enda tillfällena du rör höfterna på är när du dammsuger hemma.
 
- Ligg mer. Ta alltid med killen i baren hem. Skydda dig.
 
- Dejta. Dejta. Dejta. Bjud ut den där stjärnan du såg i matbutiken och ta en kaffe med den där killen du bekantade dig med på en tidigare fest.
 
- Gå alltid på gratis evenemang. Det händer inte ofta men blir du medbjuden på tillställning så gå. Överklä dig också.
 
- Sov länge när du kan. Kliv inte upp förräns lunchtid.
 
- Klä dig snyggt. ALLTID. Mjukisbyxorna kommer senare ta över ditt liv.
 
- Sminka dig kraftigt. Läppstift!
 
Och till sist. Ha inte panik över att inte träffa någon. Det gör vi alla tids nog. När du sitter där med ringen på fingret och tänker på friheten som singel se då till att inte ångra dig över att du inte tog till vara på tiden bättre.
 
(Jag ångrar mig lite)
Kommentera inlägget här: