TACK FÖR JULKLAPPEN, TOMTEN

På julafton firar vi med Hans familj. Hans föräldrar har köpt en miljard julklappar till sina barn. Fullt naturligt. Det jag då trodde var att Han skulle kompensera upp hans julklappsyra med fint inslagna julklappar till mig. Bara till mig. Jag trodde fel. En vecka innan julafton bestäms det att vi inte ska ge varandra gåvor utan istället köpa en köksö till varandra.
 
Detta skapar en aning irritation hos mig av följande anledningar;
 
1. Vem vill ha en köksö?
2. Vem vill ha en köksö i julklapp och först efter jul?
3. Hur slår du in en köksö i julklappspapper?
4. Hur kan jag få en köksö i julklapp och sen få betala den själv?
 
Jag tycker inte att det var Hans beslut att fatta där med massa presenter att öppna. Det var mitt.
 
Till nästa julafton ska jag önska mig en bil. Får se hur han löser det med avbetalning och allt.
Kommentera inlägget här: